joi, februarie 12, 2009

Cetatea Fetei Floresti Cluj Napoca

Construita in urma cu 800 de ani Nici un drum nu leaga Florestiul de „Cetatea Fetei“. Prin padure, carari pierdute printre copaci, batatorite doar de localnici, urca dealul la peste un kilometru, pina la zidurile construite in urma cu 800 de ani. Dincolo de deal e cartierul. Muschi verzi s-au lipit de zidul de piatra, iar crengile crescute ascund gura sapata in stinca, ca un ochi de ciclop, a intrarii in cetate. Intrarea e inalta abia de un metru, un om putind intra doar aplecat. In dreapta, la citiva metri de gura intrarii, coboara o scara in spirala. In jos, e intuneric ca in fundul Iadului. Florestenii vorbesc cu fereala despre „Cetatea Fetei“: cei batrini au cam uitat, pe cei tineri nu-i mai intereseaza.
Legenda spune ca „Cetatea Fetei“ este legata de Biserica Sfintul Mihail din centrul Clujului de un tunel, prin care se refugiau satenii de frica dusmanilor.
Potrivit arhivelor istorice, Cetatea a fost construita in anul 1241 de episcopii Transilvaniei, ca punct de paza si observatie pentru a face fata atacurilor tatarilor. Se povesteste ca o fata din sat ar fi incercat sa scape alaturi de alti sateni din fata hoardelor, dar ca a fost prinsa. Desi torturata, fata nu a dezvaluit locul de refugiu, salvindu-si, cu pretul vietii, vecinii si neamurile din sat. Cetatea a fost darimata in timpul rascoalei taranesti din 1437, de la Bobilna.

Zinele de la „Cetatea Fetei“

Pe seama „Cetatii Fetei“ circula mai multe legende. Una spune ca in cetate ar trai sapte zine, care dorm in paturi impletite din pinza de paianjen si carora albinele le-ar aduce miere. Alta legenda spune ca un fecior din sat ar fi mers dupa lemne in padure impreuna cu tatal sau. S-ar fi iscat o furtuna, iar feciorul nu s-a mai intors in sat. Lumea l-a crezut mort, dar el a aparut dupa citiva ani, spunind ca a ramas sluga la „Cetatea Fetei“, la niste zine.

9 comentarii:

Anonim spunea...

Pe dealul de alaturi linga manastire mai este un tunel zidit cu caramizi vechi. Voi ajunge cindva si eu la Cetatea Fetei.

Adi Buzdugan spunea...

sincer si cu toata rusinea o spun ca nici eu nu am apucat sa o vad. am gasit un site al unui german care a facut poze cu traseul pe care trebuie urmat ... dar orarul de munca in schimburi nu ma lasa ...:(

dar e foarte fain si pacat ca arheologii nu fac nimic cu ea!!!

Unknown spunea...

O sa intreprind o "expeditie" de cautare a cetatii duminica aceasta. O sa revin cu poze... daca o voi gasi.

Adi Buzdugan spunea...

daca ai niste poze sa imi trimiti si mie... numai da-mi un semn si vedem noi cum facem!!!

Ms mult

Unknown spunea...

Nu am mai ajuns pe Dealul Cetatii, in schimb am mers tot la o cetate din zona lasata de izbeliste: Cetatea Lita.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Cetatea_Liteni

Adi Buzdugan spunea...

Mersi mult de info Radu.

DjDoghy spunea...

Sincer eu is din Floresti ii foarte frumos mergeam cu priteni seara :)) ii destul de Misto acolo dar atentie care merg acolo Sa nu intre inautru ca se poate surpa ziduri ii foarte periculos

Bogdan Balogh spunea...

As fi si eu interesat sa merg la cetate. Daca vrei sa mergem odata sa imi arati unde e sa imi scrii pe bogdanbalogh@gmail.com

Anonim spunea...

eu am fost la cetatea fetei si poti intra in ea dar iti trebuie lanterne multe ca sa poti vedea.data vitoare cand ma duc sa o vad ma duc pregatita.legenda din floresti despre cetatea fetei este:"o fata a fost omorata de niste oameni si e bantuie pe acolo"
trebuie sa mergeti este foarte frumos acolo se vede crucea si manastirea din tauti.nu o sa regretati nimic daca mergeti sunt niste privelisti foarte frumoase.