vineri, ianuarie 30, 2009

Bechtel o mica istorie - NATO pentru Autostrada Transilvania

a inceput sa ma preocupe un pic mai mult chestia asta cu autostrada transilvania pentru care mor oamenii si pentru care mi-e imi tremura picioarele pe pedale cand sunt prin preajma clujului ...
ca bine zice cine a zis:

Istoria unei gauri negre, Bechtel-NATO-Autostrada Transilvania:
Proiectul pentru Autostrada Transilvania a fost initiat in octombrie 2001, cand o delegatie a companiei Bechtel a venit in Romania pentru a discuta despre proiectele de infrastructura.
14-15 decembrie 2001 - Consiliul European de la Laeken nominalizeaza, pentru prima oara, tarile candidate susceptibile sa incheie negocierile de aderare pana la sfarsitul anului 2002. Zece dintre tarile candidate sunt nominalizate, cu exceptia Romaniei si Bulgariei;
21-22 noiembrie 2002 - La Summit-ul NATO de la Praga, sefii de stat si de guvern din statele membre NATO au adoptat decizia de a invita Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, România, Slovacia si Slovenia sã înceapã negocierile de aderare la Aliantã.
In Decembrie 2003 grupul american Bechtel a semnat un contract in valoare de 2,5 miliarde dolari pentru proiectarea, construirea si finantarea in sistem de parteneriat public privat al autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj Napoca - Oradea - Bors. Teoretic primul tronson urma sa fie dat in exploatare in 2007 iar finalizarea trebuia sa fie in anul 2012.
“Intrarea României în NATO, succes fără precedent al Guvernului Adrian Năstase” - Incepând cu 29 martie 2004, Romania capata un statut international : Romania este in NATO.
Pe 17 Iunie 2004 lucrarile la autostrada Bechtel au inceput in satul Ciurila, din comuna Savadisla, judetul Cluj,
Intrebari:
Ce s-a intamplat oare intre 15 decembrie 2001 si 21 noiembrie 2002 reprezinta oare cheia rezolvarii intregii afaceri NATO pentru Bechtel ?
Cine a si ce a discutat cu amricanii in aceasta perioada se face vinovat de “vinderea” tarii ?
Cine, Cat si Ce a castigat negociatorul ?
sursa: