duminică, aprilie 26, 2009

Ce inseamna reciclare la romani?

In ultima perioada am apucat sa caut informatii legate de reciclarea deseurilor in romania. Am aflat ca poti recicla multe lucruri: de la feroase la neferoase, hartie, carton, pet-uri, doze de bere sau suc (aluminiu), plastic, folii de nylon. Deci, se poate recicla mult si bine.

Am mai aflat ca nu exista foarte multe firme de colectare a acestor deseuri si chiar daca exista nu isi fac publicitate, si chiar daca isi fac publicitate, acestea ofera un pret minuscul pentru efortul pe care il faci de a strange-depozita-duce aceste deseuri la colectori. Un kg de hartie reciclata, de exemplu este platita cu 0,10 lei. Adica trebuie sa strangi 10 kg de hartie ca sa primesti un leu. Chiar si asa am putea spune ca am puteam cumpara aprox. 3 puietzi de copac (http://www.pmv.ro/).

La pet-uri stam mai bine 0,40 lei. Misto treaba. Eu am strans 75 de kg si le-am dus la remat si mi-au dat 11,25 ei, si asta pentru ca la sediul central imi dadeau 0,15 lei pe kg.

Ca sa depozitezi cantitatile astea de hartie ai nevoie de loc. Nimeni nu le tine in casa, nimeni nu le tine pe scara blocului ca se fura, nimeni nu le tine ca nu s-a nascut eco si sa il faci eco e mai greu si uite asa.

Eu cu banii astia mi-am facut un pic de verdeata la gemuletzul meu de la casutza. Nu au fost de ajuns dar eu (si inca cineva) ne-am simtit bine facand asta.

Propun autoritatilor de mediu sa impuna:
- o suma minima de plata celor care recileaza, pentru ca e vorba pana la urma de niste bani cu care poti face ceva, cumperi un copacel (http://www.pmv.ro/), iti educi copilul sa recicleze si sa produca bani, altii traiesc numai din reciclat.
- sa scuteasca colectorii de plata anumitor impozite
- discrepanta intre suma platita de colector catre reciclator si suma platita de producatorul de hartie/carton catre colector sa nu fie mai mare de 150%.


Este nevoie de o motivatie!!!

Niciun comentariu: